| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
sassie1980 Tiepmiep

|
Geplaatst: Di 29 Nov 2011, 14:48 Onderwerp: |
|
|
Via een ander filmpje hoor ik dat die losse aan het begin van een toer en het aflsuiten met een halve vaste bedoeld is voor een plat rondje?
Ik moet dus geen plat rondje krijgen, maar eentje waarvan ik een lijfje kan maken. Is het dan niet nodig? _________________ Mama van P.ete (09-10-2007) en L.uc en S.tan (05-02-2009) en een meisje op komst!
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Cynthia Tiepmiep

|
Geplaatst: Di 29 Nov 2011, 14:53 Onderwerp: |
|
|
Als je die lossen haakt en aan elkaar vastmaakt met een halve vaste, dan krijg je een rondje. Je moet dan niet in de steken haken, want dat zijn er maar vier, terwijl je er zes moet maken, maar er omheen. Je steekt dus niet je haaknaald in een steek, maar er helemaal onderdoor. Na die toer ga je wel in de steken haken.
Snap je?
Hier een plaatje, het zijn alleen wat meer steken.  _________________ Mama van Juul (14-07-2006)
 |
|
| Naar boven |
|
 |
kristalkindje KoK verslaafde

|
Geplaatst: Wo 30 Nov 2011, 19:46 Onderwerp: |
|
|
nou ik ben er ook weer mee begonnen, jeutje wat is dat diep weggezakt,..de steken wist ik nog wel, maar niet meer de juiste naam bij de juiste steek en mn eerste vier vierkante lapjes had ik de lossen veel te stijf dus trok mn lapje krom
ik oefen nog even door voor ik echt iets probeer te maken ..maar verslavend is t wel weer
pak ik nu de breipennen maar weer want ik zie t s avonds niet meer zo goed  _________________ trotse mama(44) van S.anne-M.arije( 10 )
A.rian (18)en ons wonder E.va-L.inde
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Lune KoK verslaafde

|
Geplaatst: Di 17 Apr 2012, 20:57 Onderwerp: |
|
|
En inmiddels al iets gemaakt?
Hier heeft het even stil gelegen.. Ik heb wel een tas gehaakt waarvan ik het laatste deel nog moet doen al een hele tijd.
Vandaag begon ik met een deken voor een van de jongens. Stapeltje mooie blauw/groentinten lag klaar en hij koos steeds een kleurtje. Vraag ik wat hij voor kleur als laatste wil en vertel dat die om alle vierkanten hetzelfde wordt. Rood. Dus..
Ik kon hem niet ompraten want rood is toch echt zn lievelingskleur. Denk dat de blauwgroene deken dan maar voor andere zoon wordt, het lijkt me niet mooi nu nog (geel, oranje) rood erbij.. En dan misschien een lekker retro oranje geel bruin rood voor hem.
Als iemand anders een geweldig idee heeft hoor ik het graag  |
|
| Naar boven |
|
 |
Cell Top Kokker

|
Geplaatst: Di 17 Apr 2012, 21:13 Onderwerp: |
|
|
Ik vind haken erg gaaf.. maar t is echt mijn enige frustratie.. oma, moeder, tante, schoonmoeder, boeken, filmpjes.. alles al geprobeert om het te leren.. maar ik haak af als ik moet haken
*gaat morgen toch eens even neuzen.. zo heel moeilijk kan het niet zijn toch*  _________________ Niet de tegenslagen op ons pad, maar de manier waarop we er bovenuit stijgen en weer opstaan, bepalen wie we zijn. |
|
| Naar boven |
|
 |
Lune KoK verslaafde

|
Geplaatst: Di 17 Apr 2012, 21:30 Onderwerp: |
|
|
| Nee t valt echt onwijs mee! En zeker granny squares zijn zooo makkelijk. Je hoeft eigenlijk alleen maar stokjes en lossen te kunnen haken (mijn dochter haakt vrolijk mee, dan moet jij het ook kunnen toch!). |
|
| Naar boven |
|
 |
Elka Tiepmiep

|
Geplaatst: Di 17 Apr 2012, 21:40 Onderwerp: |
|
|
Ik haak haarbanden met bloemen enzo erop. Die verkoop ik in een klein winkeltje ( en op internet, mocht iemand interesse hebben)
Ik heb het mezelf aangeleerd via internet.
Ik zat eerst zo te prutsen net zo lang tot ik door had wat er bedoeld werd met "vaste in de ring", etc.
Ik ben begonnen met amigurumi's dat zijn allerlei kleine diertjes. Later kocht ik in een dumpzaak een boek met gehaakte en gebreide bloemen en die verwerk ik inmiddels op haarbanden. _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
marjooo Kiddo

|
Geplaatst: Di 17 Apr 2012, 21:43 Onderwerp: |
|
|
Voor mijn newbornfotografie ben ik wel zelf begonnen aan mutsjes te haken.
Heb er al verschillende gemaakt.
Heb nog wel wat meer mutsjes gemaakt maar sommige nog niet gebruikt en kan via mn site niet linken hierheen.
Het onderste mutsje was één van de eersten die ik maakte.
Niet echt geweldig maar ag ik was allang blij dat ie was geluk
Wat zijn Granny Squares ?
Ik haak dus voornamelijk rond of een lapje en dan de zijkanten aan elkaar voor mutjes.
Ook heb ik inmiddels 2 coconnen gehaakt (waar baby in komt te liggen)
Nadeel is alleen dat het zo'n pijn doet aan mn vingers en ik het dus niet te lang achtereen moet gaan doen.
Heb nog zoveel ideeën qua kleuren e.d. maar rustig aan
Heb het mezelf geleerd via youtube filmpjes.
Uitleg op papier vond ik veel te ingewikkeld.. _________________ trotse mama van Ruben* 18-01-2011 - 20-01-2011 http://www.ons1ewonder.vlindersite.nl
Ons mannetje is grote broer!!
 |
|
| Naar boven |
|
 |
marjooo Kiddo

|
Geplaatst: Di 17 Apr 2012, 21:46 Onderwerp: |
|
|
grappig zeg die haarbanden
Dat is met 1,5 stokje? _________________ trotse mama van Ruben* 18-01-2011 - 20-01-2011 http://www.ons1ewonder.vlindersite.nl
 |
|
| Naar boven |
|
 |
#puk# Tiepmiep

Geregistreerd: 22-7-2006 Berichten: 5298 Woonplaats: Een van de waddeneilanden
|
Geplaatst: Wo 18 Apr 2012, 8:08 Onderwerp: |
|
|
Ik ben bezig met een poncho/sjaal. Ik vind het ontzettend leuk om te doen!  _________________ Mama van 3 prachtmeiden,
2 jaar, 4 jaar en 6 jaar oud |
|
| Naar boven |
|
 |
Elka Tiepmiep

|
Geplaatst: Wo 18 Apr 2012, 8:16 Onderwerp: |
|
|
Marjoo, wat bedoel je met 1,5 stokje? Ik sla de draad dubbel of driedubbel om de naald, afhankelijk van het garen wat ik gebruik. Ik begreep dat dat een dubbel of een driedubbel stokje heet.
Ik ben een doe het zelfer, dus ik weet niet of het de juiste benaming is, hoor.
Bedankt voor het compliment  _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Lune KoK verslaafde

|
Geplaatst: Wo 18 Apr 2012, 9:35 Onderwerp: |
|
|
Leuk zeg!!
Puk, haak jij voor een van je meiden of voor jezelf?
Ik vind het nadeel van aaaal die kindjes wel dat je min/meer verplicht bent flink door te haken: ze willen nu nl graag allemaal een sprei en om nou tegen 1 (of 2 of 3) te zeggen jammer joh jij niet, dat vind ik ook weer niet kunnen. |
|
| Naar boven |
|
 |
marjooo Kiddo

|
Geplaatst: Wo 18 Apr 2012, 12:31 Onderwerp: |
|
|
bij anderhalf stokje doe je draad volgens mij tweemaal om haaknaald.
en stokje is 1x.
ik heb allemaal engelse instructies en daar heet het weer anders.  _________________ trotse mama van Ruben* 18-01-2011 - 20-01-2011 http://www.ons1ewonder.vlindersite.nl
 |
|
| Naar boven |
|
 |
pooh KoK verslaafde

|
Geplaatst: Wo 18 Apr 2012, 12:34 Onderwerp: |
|
|
Ik ga binnenkort een haakcursus doen voor beginners, ben errug benieuwd!!!  _________________ 35-42-42-28-30-31-33-40 met hormonen =/ 31-31-31-29-27-32-28-30 zonder hormonen =/
Gestopt met de hormoonbehandeling |
|
| Naar boven |
|
 |
Esseke Puber

|
Geplaatst: Do 19 Apr 2012, 9:59 Onderwerp: |
|
|
Wat zijn die haarbanden leuk Elka!
En die mutsjes van Marjooo ook!!
Super!
Ik haak ook.
Voornamelijk Amigurumi waar we dan weer tashangers van maken voor een goed doel
Ik ben nu met een leuke mobile bezig.
Is iets meer werk, maar het heeft geen haast. _________________ Als de zon volop schijnt na twee koude, regenachtige dagen... is het waarschijnlijk maandag! |
|
| Naar boven |
|
 |
|